Vous êtes ici : Accueil / Ma ville / Sécurité / Police / Regie van de buurten van Herstal (RBH/RQH) / Regie van de buurten van Herstal (RBH/RQH)

Regie van de buurten van Herstal (RBH/RQH)

enveloppe.png Contact   horloge.png Openingsuren

crayon.png Schrijf ons   map.png Wegbeschrijving

RBH/RQH in een notendop:

Ontstaan uit het initiatief van de lokale overheid van Herstal, bestaat het regie van de buurten van Herstal vzw. al sinds 2005.

De vzw. stelt ruimte ter beschikking voor de bevolking van Herstal en is voorstander van een dynamiek om de stadsbuurten nieuwe zuurstof te geven.

Hiertoe neemt de organisatie op regelmatige basis deel aan buurtactiviteiten en organiseert ze beroepsopleidingen in samenwerking met de FOREM.

Ook worden op deze manier activiteiten voorgesteld die verband houden met de verschillende beroepen uit de bouw- en schoonmaaksector in de vorm van voltijdse leercontracten.

Deze technische activiteiten vinden plaats in het kader van de gebouwen van de Regionale gemeenschap voor huisvesting van Herstal en binnen de context van het stadsvernieuwingsbeleid van de stad Herstal. Hiervoor werkt de stad samen met het O.C.M.W., het Waalse huisvestingsfonds en het Europees sociaal fonds.

Een twintigtal stagiaires van FOREM kunnen het hele jaar door worden begeleid door een team dat bestaat uit sociale assistenten en technische begeleiders.

Dit team werkt op dagelijkse basis aan de socio-professionele activering van haar groep in een sfeer van rechtlijnigheid, beschikbaarheid en menselijkheid.

Interesse voor een opleiding die tot werk kan leiden?

Neem contact met ons op 04 248 00 28.

Het team van de Regie van de buurten van Herstal vzw.:
  • Sociale bemiddelaars: Alain Nihon: 0497 50 77 61 en Evelyne Paulus: 0495 19 57 53.
  • • Technische begeleiding: Fatbarth Luga en Christian Marcu.