Aller au contenu. | Aller à la navigation

Menu de navigation
Vous êtes ici : Accueil / Ma ville / Services communaux / Publications et formalités / Administratieve procedures / Wens met betrekking tot de manier van teraardebestelling
Actions sur le document

Wens met betrekking tot de manier van teraardebestelling

adm.jpg

Krachtens de wet van 28 december 1998 op de begraafplaatsen en lijkbezorging, kan elkeen tijdens zijn leven vrijwillig een schriftelijke kennisgeving van zijn laatste wilsbeschikking inzake de wijze van lijkbezorging richten tot de ambtenaar van de Burgerlijke Stand van zijn gemeente.

Een ontvangstbewijs van de verklaring wordt aan de maker overhandigd.

De verklaring wordt bovendien geregistreerd in het Rijksregister.

De verschillende manieren van teraardebestelling zijn:

• Begraving van het stoffelijk overschot.
  • Crematie gevolgd door begraving van de as binnen de omheining van de begraafplaats.
  • Crematie gevolgd door bijzetting van de as in het columbarium van de begraafplaats.
  • Crematie gevolgd door uitstrooiing van de as op de strooiweide van de begraafplaats.
  • Crematie gevolgd door de uitstrooiing van de as in de Belgische territoriale zee.
  • Crematie gevolgd door de uitstrooiing van de as op een andere plaats dan de begraafplaats of de Belgische territoriale zee.
  • Crematie gevolgd door de begraving van de as op een andere plaats dan de begraafplaats.
  • Crematie gevolgd door de bewaring van de as op een andere plaats dan de begraafplaats.
Als u in Herstal woont, kunt u deze verklaring doen door uw aan te melden op de dienst Bevolking met uw identiteitskaart.

Deze procedure is gratis.

www.sxc.hu